ویروس ایدز ساخت امریکا

خرید بک لینک

چرا امریکا و کشور های غربی با اینکه راه درمان ایدز را پیدا کردن دراختبار دیگر نمیزارن ؟
همان طور که قبلا بیان شده وقبلانم گفتم امریکا دنبال وکنترل جمعیت وقصدش فعلا کم کرد جمعیت کره زمین به خاطر همین با تولید بیماری های مصنوعی و گسترش ان قصد کاهش جمعیت داره مخصوص در کشورهای افریقای
امروزه اخباری به گوش میریه که امریکا درمان قطعی ایدز در دست داره و به نظرمن جون این ویروس ساخته خودشون به احتمال قوی درمانش داره که من مدرکی دراین باره پیدا نکردم اما مدارکی موجوده که واکسن vacc_4xراهی برای درمان ایدز بعد تحقیقات فراوان متوجه این مضوع شدم که این واکسن دراروپا داره برای درمان ایدز به کار میره و به گفته خودشون ۸۸درصد وبه مدارکی دیگر ۹۰ درصد بیماران مبتلا به ایدز درمان میکنه
بعضی ها دارون روی این قضیه سر پوش میزارن اما اگه این واکسن کارای لازم نداره چرا انگلیس .المان .نروژ.ایتالیا دارین این واکسن به بیماران خود تزریق میکنن و چرا مدعی میشن درمان قطعی ایدز در کشور ما چرا این درمان در اختیار کشور های افریقای قرار نمیگیره

ظریه واکسن آبله؛ آیا ویروس ایدز ویروسى ساخته دست بشر است؟


اما نظریه اى تکان دهنده نیز درباره منشأ این ویروس وجود دارد. مطابق این نظریه، منشأ ویروس ایدز اساسا هیچ ارتباطى با میمون هاى سبز، شامپانزه ها و ساکنان آفریقا ندارد. برعکس، حامیان این نظریه بر این باورند که این ویروس، عاملى زیستى است که در آزمایشگاه مورد دستکارى قرار گرفته و اصولاً ویروسى ساخته دست بشر است.

در 26 اکتبر 1986، نشریه ساندى اکسپرس در صفحه نخست خود با چاپ مقاله اى با عنوان «ویروس ایدز در آزمایشگاه هاى پنهانى تولید شده است»، پرده از این راز گشود.
در این مقاله، پزشک برجسته و سرشناس، دکتر «جان سیل» و پروفسور «یاکوب سیگال» مدیر بازنشسته مؤسسه زیست شناسى دانشگاه برلین، استدلال نمودند که ویروس ایدز باید ویروسى ساخته دست بشر باشد. همچنین دکتر «آلان کانت ول» در دو کتاب مستدل و علمى خود با عناوین «ایدز و پزشکان مرگ» (1988) و «خون عجیب» (1993) به شرح جزئیات و واقعیات این نظریه پرداخت و همین کتاب دوم وى بود که جایزه کتاب «بنجامین فرانکلین» را در سال 1994 به خود اختصاص داد.
به دنبال آن بود که «ویلیام کمپ بل داگلاس» پزشک برگزیده انجمن ملى سلامت آمریکا در سال 1985، به طور مفصل و موشکافانه به نحوه شکل گیرى و گسترش این ویروس پرداخت و اثبات نمود که این ویروس باید ساخته دست دانشمندان فعال در آزمایشگاه هاى ارتش آمریکا در منطقه «فرت دتریک» در ایالت مریلند باشد.

بر طبق این نظریه ـ و البته بسیارى از نظریات دیگر که به رغم اختلاف در منشأ ویروس، شیوع آن در سراسر جهان را محصول استفاده از برنامه هاى واکسیناسیون عمومى مى دانند و تاکید می کنند که این ویروس بایستى از طریق واکسن در سراسر جهان شیوع یافته باشد.
نشریه لندن تایمز در مقاله اى که در یازدهم مى 1987 با عنوان «واکسن آبله عامل بیمارى ایدز است» در صفحه نخست خود منتشر کرد، به تبیین این نظریه پرداخت. نویسنده این مقاله، با ذکر این موضوع که سال ها پیش از پدیدار شدن این بیمارى در آفریقا، شاهد واکسینه نمودن 5 تا 7 میلیون نفر از ساکنان آفریقاى مرکزى یعنى خاستگاه ایدز توسط سازمان بهداشت جهانى بوده ایم، به مسأله اى اساسى اشاره نمود.
بر طبق این نظریه، آزمایشگاه هاى تحقیقاتى وابسته به ارتش آمریکا باید خالق این ویروس بوده باشند که هم زمانى واکسیناسیون و شیوع این بیمارى، دلیلى بر این مدعا است، اما نکته قابل توجه این که، این مقاله هیچ انعکاسى در رسانه هاى گروهى آمریکا نداشت و مسکوت ماند.

نکته دیگرى که این نظریه را تقویت مى کند، به اسنادى مرتبط مى شود که هم اینک درکتابخانه سناى آمریکا نگهدارى مى شود. بر طبق یکى از اسناد موجود، در ژوئیه 1969 طى نشستى در ایالات متحده، وزارت دفاع این کشور با دریافت مبلغ 10 میلیون دلار مأموریت یافت تا عامل زیستى ـ ترکیبى اى که بتواند سیستم ایمنى بدن انسان را مختل و یا از بین ببرد، تولید کند.

اما در کنار نظریه واکسن آبله، برخى از کسانى که بیمارى ایدز را ساخته دست بشر مى دانند، گسترش آن را به واکسن هپاتیت مرتبط مى دانند؛ واکسنى که بخشى از آن از بافت بدن شامپانزه گرفته شده است. همین واکسن، در سال 1978 به هزاران همجنس باز آمریکایى در شهرهاى نیویورک و سانفرانسیسکو تزریق شد.
نکته اساسى آن که، همه این افراد پس از چندى به ایدز مبتلا شدند و دلیل شیوعِ هم زمان این بیمارى در شمار قابل توجهى از آمریکاییان از آن زمان به بعد، همین واکسن بوده است.

اما به دنبال شناسایى، رمزگشایى و توالى ژنوم این ویروس، مشخص شد که اساسا ساختار آن بسیار مشابه ویروس جنین گوسفندى به نام «ویسنا» و همچنین شبیه ویروس تى ـ سل لوسمى انسانى (HTLV-I)است. بررسى ها بیانگر آن است که حدود 97 درصد ژنوم ویروس HIV شبیه ساختار ویروس ویسنا و باقیمانده آن دقیقا مشابه ژنوم ویروس HTLV-I است.
همچنین نشانه هاى ابتلاى به این بیمارى، ترکیبى از تأثیرات این دو نوع ویروس مى باشد، اما آنچه که به این موضوع اهمیت مى بخشد، آن است که اصولاً هیچ رابطه اى که توجیه کننده تکامل طبیعى این دو ویروس در عرصه طبیعى باشد، وجود ندارد و تنها راه همراه شدن آن ها، ترکیب مصنوعى آن به دست انسان است.

به رغم چنین شواهدى، بسیارى از دانشمندان وجود نوعى توطئه در خلق چنین ویروسى را رد مى کنند و معتقدند که پذیرش این نکته که چنین ویروسى ساخته دست بشر است، بى فایده است، اما واقعیت آن است که دنبال نمودن و یافتن منشأ واقعى این بیمارى ـ هر چه که باشد ـ در کشف راه حلى براى درمان آن یک ضرورت است؛ منشأیى که هنوز هم به مثابه یکى از بزرگ ترین رازهاى عالم پزشکى شناخته مى شود.
علایم بیماری ایدز

در دوره نهفتگی بیماری شخص آلوده به ویروس ظاهراً سالم به نظر می رسد در ۷۰% موارد بعد از عفونت اولیه با ویروس بیماری خفیفی بروز می کند که به صورت تب، سردرد، دردهای عضلانی، گلودرد ،بثورا پوستی بدون خارش و غدد لنفاوی متورم می باشد.
بیشتر موارد علایم عفونت اولیه ملایم و مشابه سرماخوردگی یا آنفلوانزا می باشد که تشخیص داده نمی شود و فرد معمولاًتا مدت های طولانی کاملاً سالم به نظر می رسد و ممکن است احساس سلامتی کامل کند و از آلودگی خود آگاه نباشد هنگامی که ویروس سیستم ایمنی را تخریب نمود علایم بیماری تظاهر می یابد.
راههای انتقال عامل بیماری

ویروس اچ آی وی از این راهها ممکن است از یک فرد مبتلا به یک فرد سالم منتقل شود.
1.انتقال خونی، از راه تزریق فرآوردههای خونی آلوده، استفاده از سرنگ مشترک (در معتادان تزریقی)، انتقال در کارکنان بهداشتی درمانی (Needle stick)

2.انتقال عمودی (از مادر به نوزاد) که شایعترین راه انتقال در افراد مبتلا بوده است.

3.انتقال جنسی ، یکی از شایعترین راههای انتقال برقراری رابطه جنسی حفاظت نشده است. در صورت وجود بیماریهای آمیزشی احتمال انتقال بیشتر میشود.

به علت عدم ثبات این ویروس در هوای آزاد انتقال از روشهایی همچون تماس پوستی و دهانی مشاهده نشده است.
نشانهها و عوارض
پس از ورود اچ.آی.وی به بدن اولین علایم به صورت یک سندرم شبه سرماخورگی به همراه بزرگ شدن غدد لنفاوی عارض میشود که معمولا این علایم بهبود یافته و ویروس به حالت نهفته در بدن باقی میماند، این مرحله که در آن فرد حامل بیماری تلقی شده ولی علایمی نشان نمیدهد ممکن است تا 10 سال و بیشتر به طول بیانجامد.
در مرحله آخر این بیماری با نقص سیستم ایمنی به علت فعالیت بالای ویروی و کاهش لنفوسیتهای نوع تی در خون مشخص میشود که ایدز نامیده میشود. در این مرحله بدن در معرض عفونت های فرصتطلب ناشی از باکتری، ویروس، قارچ و انگلهایی قرار میگیرد که در افراد سالم معمولاً به آسانی مهار میشوند.
این بیماری تقریبا همهٔ سیستم های ارگانی بدن را درگیر میکند. همچنین افراد مبتلا ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان های مختلف نظیر سارکوم کاپوزی، سرطان گردن رحم و لنفوم دارند. بعلاوه، علایم سیستمیک عفونت نظیر تب ، تعریق (خصوصا شب هنگام)، لرز، تورم غددلنفاوی ،لرز، ضعف و کاهش وزن را دارند.
مرحله بروز ایدز

فرد مبتلا به اچ-آی-وی هنگامی به مرحلهٔ ایدز میرسد که شمار گویچههای سفید CD4+T آنقدر کم شود که نتوانند از پس انجام وظیفه معمولی خود برآیند. CD4+T یاختههای سفید خون هستند که واکنشهای ایمنی بدن را موزون و مهار میکنند. این دشواری اندک اندک در درازای هنگامی که شخص + HIV میباشد، پیشرفت میکند که ممکن است یک تا ۱۵ سال به درازی بکشد.
البته افراد در این مدت بسیار خوب و تندرست به نظر میرسند و احساس خوبی نیز دارند. ولی در این مدت شمار ویروس چند برابر میشود.
بر پایه این تعریف ایدز هنگامی است که شمار سلولهای CD4+T به کمتر از ۲۰۰ شماره در هر میکرولیتر خون میرسد و یا هنگامی که بدن فرد دچار عفونتهای فرصتطلب بشود (که گاهی با بودن ۲۰۰ تا ۸۰۰ یاخته CD4+ رخ میدهد).
پیشگیری
از آنجا که تاکنون واکسن و یا علاج قطعی برای این بیماری کشف نشدهاست و در آینده نزدیک نیز امکان پذیر به نظر نمیرسد، مهمترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری و آموزش است.
گزارش سال ۲۰۰۷ بانک جهانی در مورد ایدز در جنوب آسیا، شیوع بیماری ایدز را «شدید» اما «قابل پیشگیری» میداند. برای پیشگیری از انتقال اچآیوی، بهترین راه خودداری از برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا است.
معتادان تزریقی میتوانند با خودداری از مصرف سرنگهای مشترک خطر ابتلا به اچآیوی را کاهش دهند.

تشخیص ایدز
هنگام رو در رویی با عفونت، دستگاه ایمنی بدن پادتنهایی فرآوری میکند که در خون گردش و به عوامل بیماریزا حمله میکنند. پادتنها بر بسیاری از عوامل بیماریزا غلبه میکنند ولی درباره اچ.آی.وی با این که پادتنها فرآوری میشوند ولی نمیتوانند از تکثیر ویروس جلوگیری کنند و تنها وجود آنها در خون برای تشخیص ابتلاء بکار میرود.
در جریان عمومی ترین آزمایشها برای تشخیص اچآیوی، یک نوع خاص از پادتنها یا همان پروتئینهای ضدبیماری ردیابی میشود.
در چند هفتهای که ردیابی آلودگی بی ثمر و جواب آزمایش منفی است، فرد آلوده میتواند ویروس را به سایرین منتقل کند.

ازمایشگاه سری "فورت دیتریک" آمریکا، مقری برای تولید سلاحهای بیولوژیک است. این مرکز که قرار است تا اواخر 2015 مجهزتر و گسترده تر شود، ازمایشگاهی که محل تولد ویروس ایدز بوده و میلیارد ها ویروس و باکتری را در خود جای داده حتی نمیتواند امنیت خود را تامین کند، به حدی که 9 هزار ظرف مخصوص نگهداری ویروس و باکتری که حاوی پاتوژنهای خطرناک بوده، در این آزمایشگاه گم شده است.

تاکنون مطالب زیادی در عرصه بینالمللی درباره سلاحهای بیولوژیک آمریکا منتشر شده و بسیاری از کشورهای جهان از این سلاحها به عنوان وحشتناکترین و کشندهترین سلاحها یاد میکنند، اما آمریکا این سلاحها را در کجا و چگونه تولید میکند؟ آیا نام آزمایشگاه سری "فورت دیتریک" را شنیدهاید؟ در این آزمایشگاه چه فعالیتهایی صورت میگیرد؟ چند آزمایشگاه دیگر بسان این آزمایشگاه وجود دارد؟ آیا مردم آمریکا از وجود چنین آزمایشگاههایی مطلع هستند؟ مطلب زیر تلاش میکند، پاسخگوی سوالات فوق باشد.

نمایی از یکی از ساختمانهای فورت دیتریک

* فرودگاه اضطراری کوچکی که به مرکز تولید سلاح تبدیل شد

ماجرا از آنجا آغاز شد که منطقه " فردریک" در ایالت مریلند آمریکا در سال 1929 شاهد افتتاح فرودگاه کوچکی دورن خود بود، اما از این فرودگاه تا سال 1938 به عنوان یک فرودگاه اضطراری استفاده میشد و نام "فردریک" به افتخار سرگرد "فردریک اف دیتریک" بر آن نهاده شد که در جنگ جهانی اول در فرانسه خدمت می کرد. وی جزو اولین گروه از نظامیان آمریکا بود که طی جنگ جهانی اول وارد فرانسه شد و به همراه گروهش در آنجا اردو زد تا به مرور زمان در این منطقه اردوگاه نظامی شبه دائمی احداث شود که نظامیان آمریکایی در آن حضور داشتند.

فعالیت این اردوگاه تا زمان ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم همچنان ادامه داشت، در این زمان این پایگاه به مرکز آموزشهای هوایی تبدیل شده بود و دیگر یک اردوگاه ساده نظامیان آمریکایی به شمار نمیآمد.

روند پیشرفت این اردوگاه همچنان و تا سال 1942 ادامه داشت و در این سال این اردوگاه به یک مرکز کامل هوایی ارتش تبدیل شده بود.

در 1943 دولت آمریکا زمینهای اطراف این اردوگاه را خریداری کرد تا به این وسیله اردوگاه "فورت دیتریک" را توسعه دهد. همزمان با توسعه اردوگاه فورت دیتریک آزمایشگاههای سلاحهای بیولوژیک ارتش آمریکا نیز در این اردوگاه با بودجهای بیش از یک میلیون دلار افتتاح شد.

تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی در سال 1945 آزمایشگاههای پایگاه فورت دیتریک تحقیقات و آزمایشهای خود بر روی عوامل بیماریزای فراوانی را آغاز کرده بودند.

* ویروس ایدز در "فورت دیتریک" متولد شد

پس از جنگ جهانی دوم تحقیقات و آزمایشهای پایگاه فورت دیتریک با بودجههای کلانی که دولت آمریکا به طور مستمر به آن اختصاص میداد، هر روز گستردهتر و خطرناکتر میشد و همزمان با آزمایش بر انواع حیوانات، آزمایش بر روی انسانها نیز آغاز شد.

با آغاز آزمایش بر روی انسانها توسط آزمایشگاه فورت دیتریک، محققان این ازمایشگاه ویروسها و باکتریهای مختلفی را روی انسانهایی آزمایش کردند که بسیاری از آنها حتی اطلاعی از موضوع نداشتند.

ویروس "ایدز" یکی از دهها نتایج فعالیت آزمایشگاه مخوف فورت دیتریک است که در حال حاضر میلیونها نفر را در سراسر جهان مبتلا و میلیونها نفر دیگر را به هلاکت رسانده است.

در تمام طول این مدت آزمایشگاه فورت دیتریک علاوه بر اجرا و آزمایش نتایج تحقیقات خود در مناطق مختلف جهان از جمله آفریقا، ویتنام، کوبا، کره، اروپا و غیره، هزاران نظامی ارتش و مردم غیر نظامی آمریکا نیز هدف اینگونه آزمایشها قرار گرفتند.

فعالیتهای آزمایشگاه فورت دیتریک تا حال حاضر نیز ادامه دارد و این آزمایشگاه هم اکنون با حمایت گسترده نئومحافظه کاران آمریکایی که عرصه سیاست گذاری آمریکا را در قبضه خود گرفتهاند، در قالب "مرکز ملی دفاع بیولوژیک" بازگشته است تا جنایات ضد بشری جدیدی را رقم بزند.

برنامه تولید تسلیحات بیولوژیک آمریکا از سال 1943 آغاز شد. هدف این برنامه دستیابی به مکانیسمهای دفاعی در برابر حملات بیولوژیک دیگر کشورها از یکسو و امکان انجام حملههای متقابل از همان نوع علیه کشورهای دیگر از سوی دیگر بود.

این برنامه تا سال 1969 در آزمایشگاه فورت دیتریک در مریلند آمریکا پیگیری شد تا اینکه در این سال آمریکا به ظاهر این نوع تسلیحات و تحقیقات را رسما کنار نهاد و اهداف فورت دیتریک را تغییر داد و اگرچه هیچگاه آزمایش بر روی این تسلیحات و انجام تحقیقات مربوط آن واقعا به کنار نهاده نشد، اما از علنی بودن آنها کاسته شد.

* 34 میلیارد دلار سرمایهگذاری برای گسترش سلاحهای بیولوژیک

اما بعد از یازده سپتامبر 2001 دولت نومحافظه کار "جرج بوش" یکباره 34 میلیارد دلار به انجام تحقیقات جدید روی سلاحهای نامتعارف بیولوژیک اختصاص داد و بالطبع بخش قابل توجه و اعظم این بودجه در اختیار آزمایشگاه فورت دیتریک قرار گرفت، چون این آزمایشگاه از نظر تاریخی در کارنامه سیاه و پر از جرم و جنایت ارتش آمریکا جایگاه ویژهای به خود اختصاص میدهد و فعالیتهای آن، با تحقیقات و آزمایشهای مربوط به بخشی از خطرناکترین و غیر انسانیترین سلاحهای ساخت بشر، یعنی تسلیحات مرگبار بیولوژیک در ارتباط بوده است. برای مثال بخش بزرگی از جامعه علمی بین المللی بر اساس شواهد و قرائن موجود باور دارد که ویروس ایدز به عنوان یک اسلحه در این آزمایشگاه و به دست متخصصین علوم ویروس شناسی و بیولوژی مولکولی ارتش آمریکا ساخته شده است.

بعد از صدور فرمان بوش جهت توسعه و از سرگیری تحقیقات تسلیحات بیولوژیک، ارتش آمریکا انستیتوی نظامی بیماریهای عفونی را در فورت دیتریک به یک آزمایشگاه جدید تبدیل کرد که بخشی از یک کمپ بزرگ به ظاهر دفاع بیولوژیک بود که شامل چندین گروه میشد.

ارتش امریکا با انتشار اطلاعیهای در خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد که این توسعه فقط جهت کارهای دفاعی انجام شده است و جنبه تهاجمی ندارد، در حالی که اصلا هیچ تهدیدی از طرف هیچ دولتی برای آمریکا وجود نداشت و در واقع سیاستمداران آمریکایی و رسانههای وابسته به آنها در سایه ترساندن مردم آمریکا پروژه ورود به دور تازهای از تحقیق، تولید و ذخیره سازی خطرناکترین سلاحها را در فورت دیتریک آغاز کردند.

توسعه کار لابراتوار فورت دیتریک تنها یکی از اهداف اختصاص بودجه میلیاردها دلاری به آن بود، بودجه ای که بعد از پخش نامههای آلوده به سم "باکتری سیاه زخم" در اکتبر 2001 به تصویب کنگره رسید و به یازده مرکز تحقیقاتی و در راس آنها فورت دیتریک اختصاص یافت.

* تاسیس "سپر بیولوژیک" به بهانه دفاع از جامعه آمریکا

این حملهها و وحشت حاصل از آن در جامعه آمریکا تصویب قانون "سپر بیولوژیک" در سال 2004 میلادی به دنبال داشت. شواهد قابل اثبات بسیاری وجود دارند که نشان میدهند حمله با باکتری سیاه زخم و نامههای آلوده توسط هیچ کشور دیگر یا گروه تروریستی انجام نشده بودند؛ بلکه ریشه در آزمایشگاه فورت دیتریک داشتهاند؛ آزمایشگاه که باید آن را بزرگترین مرکز فوق فناوری بیولوژیک دنیا به شمار آورد.

این تسلیحات شاید حتی با انفجارها و آتش سوزیها و صداهای مهیب همراه و برای حمل این سلاحها هواپیماهای غول پیکر و جتهای مافوق صوت نیاز نباشد و برای به کارگیری این تسلیحات نیازی به افراد متخصص بارگذاری بمبها و موشکهای حساس نباشد، اما میتوانند همه چیز را به آرامی و بدون تخریب ساختمانها و تاسیسات نابود کرده و از بین ببرند و به همین دلیل است که به آنها "سلاحها یا بمبهای اتمی هوشمند" میگویند.

* بودجه 700 میلیارد دلاری برای ساخت سلاحهای بیولوژیک

پخش یک باکتری خطرناک در میان افرادی که برای سیستم بهداشتی یک جامعه کار میکنند و بالبطع برای آنها ناشناخته است، یا انتشار یک ویروس کشنده و به سرعت انتشار یابنده در میان کودکان، یا آلوده کردن منابع آبی یک کشور با بستههایی چند ده کیلویی از ارگانیسمهای خطرناک و به شدت تکثیر شونده، و دهها مثال دیگر، شالوده این تسلیحات جدید را تشکیل میدهند که آزمایشگاههایی مانند آزمایشگاه "فورت دیتریک" ارتش آمریکا، مسئولیت طراحی و تولید آنها را برعهده دارد.

سازمانی که با عنوان "آژانس دفاع بیولوژیک ارتش آمریکا" فعالیت میکند، در سال 2009 برای توسعه ساختمانها، فعالیتها و همچنین تحقیقات خود بر روی ارگانیسمهای مرگ بار حدود 700 میلیون دلار بودجه دریافت کرد.

* تا اواخر 2015، فورت دیتریک مجهزتر و گستردهتر خواهد شد

بر اساس برنامههای ریخته شده، پایگاه جدید انستیتوی بیماریهای عفونی ارتش آمریکا در فورت دیتریک در می 2014 کاملا افتتاح خواهد شد و تا اواخر سال 2015 به تکمیل پرسنل خود خواهد پرداخت. آنگونه که برای این پایگاه برنامهریزی شده قرار است، حدود یکهزار دانشمند و 800 کارمند که هم اکنون در ساختمانهای بنا شده سال1960 مشغول به کار هستند، به این مرکز ملحق شوند تا تحقیق روی عوامل خطرناک بیولوژیک همچون باکتریها و ویروسها را آغاز کنند.

بر اساس اعلام کارشناسان ارتش آمریکا از جمله "اریک شوماخر"، این آزمایشگاه با پیشرفتهترین تکنولوژی کنترل آلودگیهای بیولوژیک تجهیز خواهد شد تا از انتشار اتفاقی ارگانیسمهای خطرناکی مانند باکتری سیاه زخم، باکتری طاعون و ویروس "ابولا" جلوگیری به عمل آید.

ارتش آمریکا در اینباره اعلام کرد که ماموریت اولیه پایگاه فورت دیتریک که 800 هزار فوت مربع مساحت دارد، ساخت واکسن خواهد بود و شوماخر میگوید: "محققان این مرکز در مبارزه علیه ویروس نیل غربی، بیماری سارس، آنفولانزای مرغی و آنفولانزای خوکی فعالیتهای گستردهای انجام دادهاند"، اما بر خلاف ادعای شوماخر بارها شنیده شده که پایگاهی که برای توسعه و تجهیز آن میلیونها دلار صرف شده در زمینه حفاظت و امنیت خود دچار مشکل است، آیا ممکن است مرکزی در این حد از اهمیت نتواند از ویروسها و باکتریهایی که روی آنها مطالعه میکند، محافظت نماید، آیا آزمایشگاه در حال انتقال عوامل بیماری زا به مناطق مختلف است؟

* 9 هزار ظرف باکتری و ویروسهای مورد استفاده در سلاحهای بیولوژیک مفقود شدهاند

روزنامه واشنگتن پست در سال 2009 میلادی گزارشی درباره آزمایشگاه فورت دیتریک منتشر و در آن تاکید کرد که این آزمایشگاه مرکز اصلی دفاع بیولوژیک ارتش آمریکاست.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود نوشت که اسنادی وجود دارد که نشان میدهد، 9 هزار ظرف مخصوص نگهداری ویروس و باکتری که حاوی پاتوژنهای خطرناک از جمله ویروس آنسفالیتی اسبی ونزوئلایی، ویروس ابولا، باکتری سیاه زخم و سم بوتولیسم بوده، در این آزمایشگاه گم شده است و مهمتر آنکه ارتش نتوانسته اثری از ارتکاب این جرم به دست آورد و توضیح میدهد که ویروس آنسفالیتی اسبی بیماری شبیه آنفولانزا است که خود را به صورت آنفلونزای خفیف نشان میدهد، اما در ادامه به التهاب مغزی و مرگ میانجامد.

روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد که این ویروس، قابلیت استفاده در تسلیحات بیولوژیک را دارد و از آنجا تحقیقات انجام شده توسط ارتش آمریکا درباره مفقود شدن این ویروسها راه به جایی نبرد، قضیه اینگونه توجیه شد که ممکن است، در آمار فریزرها اشتباهی شده و یا شاید اصلا این ظرفها وجود نداشتهاند.

* فورت دیتریک به جمع آوری، رشد و ذخیره عوامل بیماری زا میپردازد

با وجود مخفیکاریها و ادعای ارتش آمریکا درباره عدم وجود برنامههای تهاجمی در حوزه سلاحهای بیولوژیک، اما در عمل به اثبات رسیده که این ادعاها سخنانی واهی بیش نبوده و همواره کسانی بودهاند که با توجه به سابقه فعالیت در ارتش و دستگاههای سیاسی و دولتی آمریکا حقایق امر در اینباره را برملا کردهاند.

"فرانسیس بویل"، استاد حقوق دانشگاه ایلینویز از جمله این افراد است؛ وی فورت دیتریک را متهم میکند که به کار "جمع آوری، رشد دادن، اعمال تغییر، ذخیره کردن، بسته بندی و پخش عوامل بیماری زای عادی و تغییر یافته با مهندسی ژنتیک" میپردازد.

بویل تاکید میکند: این فعالیتها و نیز طراحی مطالعاتی و برنامهریزی برای بررسی عوامل بیماریزایی که کاربرد تسلیحاتی دارند "نشانههای غیر قابل انکاری از وجود یک برنامه تسلیحاتی تهاجمی" است که دولت آمریکا آن را دنبال میکند.

اما "مارک ولیس"، استاد بخش میکروبیولوژی دانشگاه کالیفرنیا درباره فعالیتهای صورت گرفته در فورت دیتریک میگوید: "این اصلا جای سوال ندارد و معلوم است که برای ساخت تسلیحات بیولوژیک تهاجمی چه کارهایی ممکن است، این آزمایشگاه انجام دهد. ما در حال ایجاد و توسعه عوامل بیماری زای جدیدی برای اهداف گوناگون هستیم. ما میخواهیم روشهای جدیدی برای بستهبندی و انتشار آنها این نوع از عوامل بیماری زا کشف کنیم و تلاش میکنیم این عوامل بیماری زا را سختتر از آنی بسازیم که طبیعت بتواند آنها را از بین ببرد".

* دانشمندانی تحقیقات مشابهی فورت دیتریک انجام میدهند، به طرز مشکوکی به قتل میرسند

این سخنان و اظهارات مشابه آن بالطبع برای دولت آمریکا بسیار گران میآمد به همین دلیل ملاحظه میکنیم که پدیده مرگ مشکوک دانشمندان و محققان فورت دیتریک یکباره بروز میکند که از آن جمله باید به "بوروس ایونس" یکی از پژوهشگران آزمایشگاه فورت دیتریک اشاره کرد که گفته شد، دست به خود کشی زد. اف بی آی اعلام کرد که او مسئول فرستادن نامههای آلوده به باکتری سیاه زخم بوده است که مرگ پنج نفر را به دنبال داشته است.

دکتر "ایاد اسد"، از کارشناسان مصری الاصل آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا که تحت عنوان "سم شناس" در این آژانس مشغول به کار بود و در پروژههای تسلیحات بیولوژیک نیز فعالیت داشت و توسط اف بی آی درباره فعالیتهای بیوتروریستی مورد بازجویی قرار گرفت، معتقد است که مرگ ایونس یک خود کشی عادی نبود.

این درحالی است که طی سالهای گذشته دانشمندان دیگری نیز که به نوعی با برنامههای تسلیحات بیولوژیک آمریکا در ارتباط و یا به آن معترض بودهاند به طرز مشکوکی مردهاند، دکتر "بنیتو کو"، زیست شناس سلولی از جمله این افراد است که در دانشکده پزشکی میامی بر روی بیماریهای عفونی از جمله ایدز تحقیق میکرد و جسد او در محوطه بیرون آزمایشگاهش یافت شد.

همچنین باید از دکتر "ویلی"، استاد دانشگاه هاروارد و متخصص سیستم ایمنی انسان، یاد کرد که درباره بیماریهای عفونی و ویروسهای خطرناک مانند ویروس ایدز، ابولا، هرپس و آنفولانزا تحقیق میکرد و جسد او بعد از بیش از یک ماه در یک منطقه دورافتادهای در لوئیزیانا پیدا شد. ویروسهایی که دکتر ویلی بر روی آنها مطالعه میکرد، از همان انواعی بود که آزمایشگاه فورت دیتریک به آنها اهمیت ویژهای در برنامههای تسلسحاتیاش میداد.

به این لیست می توان نامهای دیگری مانند دکتر "دیوید وین ویلیامز"، دکتر "ویلادیمیر پاسکنیک"، دکتر "روبرت شوآرتز"، دکتر "تانیا هولزمایر" و بسیاری دیگر را اضافه کرد که تحقیقات آنها به نوعی با تحقیقات فورت دیتریک متشابه بوده و همگی به طرز مرموزی به قتل رسیدهاند. عدم قبول همکاری و یا امکان افشای ماهیت واقعی و تهاجمی برنامههای جدید ارتش آمریکا در پایگاه فورت دیتریک همواره از دلایل احتمالی حذف این دانشمندان به شمار میآمده است.

سلامت ژن‌ها به خواب کافی بستگی دارد...

ما را در سایت سلامت ژن‌ها به خواب کافی بستگی دارد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 52 تاريخ: جمعه 1 بهمن 1395 ساعت: 9:16

صفحه بندی